Odbiorcami projektu będą osoby spełniające wszystkie poniższe warunki:
- osoby dorosłe w wieku 24 lat i więcej ,
- zamieszkujące w rozu,.KC/pracujące w województwie małopolskim, na terenie jednego z powiatów: gorlicki, nowosądecki, m. Nowy Sącz, tarnowski, m. Tarnów
- nieuczącej się w trybie edukacji formalnej
- zgłaszającej z własnej inicjatywy chęć podnoszenia, uzupełnienia umiejętności i kompetencji.
- nieuczestniczącym w innym projekcie współfinansowanym ze środków EFS.
- należącej do co najmniej jednej z grup priorytetowych:
– ON
– osoby o niskich kwalifikacjach (do ISCED 3 włącznie)
– osoby bezrobotne BB
– osoby bierne zawodowo BZ
– osoby zamieszkujące obszar defaworyzowany OSI znajdujący się na terenie powiatów gorlicki, nowosądecki, m.Nowy Sącz, tarnowski, m.Tarnów (w tym na obszarach OSI-miast średnich tracących funkcje społ.-gosp./gmin zmarginalizowanych).
FORMY WSPRACIA W RAMACH PROJEKTU
- Ocena umiejętności potrzeb. W ramach proj. dla każdego UP zostanie zrealizowana trzystopniowa ścieżka wsparcia:
1)Diagnoza umiejętności
2)Dopasowanie i elastyczne oferty uczenia się zg. z wynikami audytu umiejętności;
3)Walidacja nabytych umiejętności podstawowych lub certyfikowanie kwalifikacji, w tym zachęcanie do założenia „Mojego portfolio” lub konta Europass.
W syt., kiedy diagnoza umiejętności nie wykaże braku/niskich umiejętności podstawowych u danej os., nie zostanie ona objęta wsparciem edukacyjnym i walidacją. Ostatecznie wsparciem edukacyjnym zostanie objętych zg. z założeniami 72 UP.
- Warsztaty z zakresu kompetencji cyfrowych – (64 UP). Przedmiotem działania są grupowe warsztaty z zakresu kompetencji cyfrowych obejmujące tematy:
TEMAT 1 –z zakr. korzystania ze stron internetowych, portali społecznościowych oraz wyszukiwania informacji
TEMAT 2 –z zakr. wykorzystywania technologii cyfrowej do komunikacji i tworzenia treści, w tym korespondencja mailowa służbowa i
TEMAT 3 –z zakr. korzystania z serwisów i platform internetowych, wraz z kwestiami dot. bezpieczeństwa w sieci
TEMAT 4 –z zakr. korzystania ze smartfonów/tabletów, wyszukiwania oraz tworzenia treści
- Walidacja kompetencji uzyskanych podczas warsztatów z zakresu kompetencji cyfrowych. Walidacja polegać będzie na sprawdzeniu czy określone umiejętności zostały osiągnięte i mogą zostać potwierdzone, zostanieprzeprowadzona zg. z 4 etapami:
1.Identyfikowanie
2.Dokumentowanie
3.Weryfikacja
4.Certyfikowanie
- Warsztaty z zakresu rozumienia i tworzenia treści wraz z zasadami przeciwdziałania przemocy i dyskryminacji – (50 UP ) zaplanowano warsztaty z zakresu rozumienia i tworzenia treści wraz z zasadami przeciwdziałania przemocy i dyskryminacji obejmujące tematy:
TEMAT 1 – Tworzenie pism urzędowych oraz wypełnianie formularzy urzędowych
TEMAT 2 – Tworzenie listu motywacyjnego i CV
TEMAT 3 – Pozyskiwanie i przetwarzanie informacji użytkowych z różnych źródeł (w tym reklamowych i promocyjnych) z uwzględnieniem przeciwdziałania przemocy, dyskryminacji i nierównościom
- Walidacja umiejętności uzyskanych podczas warsztatów z zakresu rozumienia i tworzenia treści wraz z zasadami przeciwdziałania przemocy i dyskryminacji
Walidacja polegać będzie na sprawdzeniu czy określone umiejętności zostały osiągnięte i mogą zostać potwierdzone, zostanie przeprowadzona zg. z 4 etapami:
1.Identyfikowanie
2.Dokumentowanie
3.Weryfikacja
4.Certyfikowanie
- Warsztaty z zakresu rozumowania matematycznego– (50 UP). Zaplanowano warsztaty z zakresu rozumowania matematycznego obejmujące tematy:
TEMAT 1 (56 UP) – Warsztaty z zakresu planowania i prowadzenia budżetu domowego
TEMAT 2 (40 UP) – Warsztaty z zakresu prowadzenia kalkulacji na potrzeby remontowo- budowlane oraz przygotowania do remontu.
- Walidacja umiejętności uzyskanych podczas warsztatów z zakresu rozumowania matematycznego. Zaplanowano walidację w wymiarze 1h/UP w ramach każdego z TEMATÓW z zadania 6:
TEMAT 1 – Warsztaty z zakresu planowania i prowadzenia budżetu domowego;
TEMAT 2 – Warsztaty z zakresu prowadzenia kalkulacji na potrzeby remontowo-budowlane oraz przygotowania do remontu.
- Usługi z zakresu indywidualnego mentoringu w celu wspierania postępów edukacyjnych (52 UP). Wsparcie towarzyszące w postaci usługi z zakresu indywidualnego mentoringu w celu wpierania postepów edukacyjnych osób uczących się na wszystkich etapach procesu poprawy umiejętności. Przedmiotowe wsparcie będzie wynikało z indywidualnych potrzeb UP i nie jest obligatoryjne dla każdego. Zadaniem MENTORA będzie monitorowanie systemu wsparcia danego UP. Wesprze proces edukacyjny UP, budując jego motywację do nauki oraz pomagając rozwiązać bieżące trudności, co pozwoli osiągnąć trwałe efekty uczenia się. Mentoring będzie miało charakter ciągły i towarzyszyć będzie każdej formie edukacji UP, a mentor będzie miał obowiązek monitorować aktywność UP w procesie edukacji i kłaść nacisk na samodzielność UP w podejmowaniu działań w zakresie edukacji. Wsparcie będzie potencjalnie dostępne dla wszystkich UP, jednakże będzie wynikało z indywidualnych potrzeb UP.
CO OFERUJEMY UCZESTNIKOM PROJEKTU:
- Spotkania z wykwalifikowaną kadrą
- Zwrot kosztów dojazdu na zajęcia i/lub zwrot kosztów opieki nad dzieckiem/osobą zależną
- Przerwy kawowe
- Materiały szkoleniowe
- Możliwość zdobycia i/lub podniesienia kwalifikacji zawodowych
- Rozwój umiejętności niezbędnych do poprawy/zmiany aktualnej sytuacji zawodowej